Div II omg 2 - Bollebygd

Postat den: 2014-04-27 @ 12:20:12
Vardag | Kommentarer (0)
Hej!
Igår tävlade jag i Bollebygd. Det var andra omgången av div 2. Mistral har inte varit helt ok det senaste så fick tävla mammas häst Deedee. Det gick förvånadsvärt bra. Riktigt bra :) 
 
Framridningen:
Jag red inte fram sålänge då vi ridit väldigt hårt dagen innan. Hon var ganska stel i början och väldigt lång. Det var svårt att få henne i bra och stadig form. Deedee är också väldigt stark för mig så fort hon frustar/hostar eller liknande åker jag fram. Galopperade väldigt tidigt eftersom hon brukar bli piggare efter galoppen. Galoppen är svårast för henne och jag har otroligt svårt att rida henne i den på ett bra sätt. Men det funkade hyfsat.
 
Inne på banan förklassen:
Traven gick jättebra verkligen. Formen var mycket stadigare här än på framridningen. Dock var galoppen väldigt snabb och blev lite klumpig. Hade lite problem med att hålla ut henne i hörnerna och så. Men hon är inte så välutbildad och har inte varit ute och tävlat så mycket. Jag kunde varit bättre med mina vägar men jag stressar så lätt när jag väl rider och det är svårt att slappna av. Sen va det sjukt varmt där inne, ändå var kl bara 9.
 
I förklassen blev jag tror det eller ej tvåa :) 2 av 11 st hästar om jag inte minns fel. Det är ganska kul ändå att deedee som inte tävlat mer än 7 tävlingar har blivit placerad alla utom 1. Mistral och jag kämpar vare tävling, haha.
Procenten blev 63,62 %. 
 
Inne på banan lagklassen:
I denna klassen var hon lite tröttare och hade inte samma energi som tidigare. Men nu var det över 20 grader ute och kanske 27 grader eller mer inne i ridhuset. Red i det stora ridhuset där det var dressyrstaket. Jag trodde hon skulle hoppa över dressyrstaket faktiskt men som tur är gjorde hon inte det. Traven var ändå väldigt bra och fick väldigt bra poäng på traven. Galoppen var även bättre här, dock bröt hon av en gång när hon inte orkade hålla den. 
 
I denna klassen blev jag delad 3a med 3 st andra. Sjukt haha. 3 st med exakt samma procent. Blev då 3a av 14 st hästar i denna klassen på 63,96 %, otroligt nöjd med tanke på att hon bröt av.
Laget slutade som 5a denna omgången. Precis som förra omgången men jag tycker att vi är så duktiga!
De flesta i laget fick även placeringar och som alltid så är Bollebygd de bästa tävlingstället. Underbart! :D
 
 
Saknade min ängel under hela dagen, kändes ganska fel att rida deedee när mistral fick gå i hagen. Jag ska rida vit häst, det är där jag hör hemma, hihi.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: